Lördag~

Denna helg är Anton hos Robin så jag har haft lite mammamys på mitt eget håll! =)

Igår var jag och hämtade min nya bil! =) När jag hade hämtat bilen körde jag till mamma i Malmö och sen stack vi till St:Marcus Vinkällare och åt massa massa mat. Så otroligt gott! När vi skulle där ifrån var vi så proppmätta båda två att vi mådde helt illa. Blev en promenad hem istället för bussen för det behövde vi. Väl hemma somnade vi båda som två grisar.

Vaknade halv åtta i morse och gick och väckte mamma. Per-Arne var redan iväg och köpte bullar och kom hem lagom till vi hade vaknat ordentligt och gårdagens mat hade dragit sig tillbaka. Efter frukosten bar det av till Hemmesdynge för att mata katterna och sen vidare till Trelleborg för lite matinköp. Ikväll kommer Mats och Barbro in till stan så jag och mamma har stått och lagat mat hela dagen. Det blev dock lite tid över på eftermiddagen så vi satte igång en film. Eftersom deras fjärrkontroll till DVD:n är borta fick det bli med finsk text. Finnar använder ordet "mutta" väldigt ofta vilket kan leda till vissa missförstånd. :) Filmen var säkert bra men det hade ju varit lättare att hänga med om man hade haft svenk text och den otroligt moderna DVD:n från 1900-försihjäl inte hade haft så konstiga ljud för sig hela tiden. Dags för en ny kanske??

Nu är vi i alla fall inne på sista förberedningarna innan gästerna kommer så jag får väl också ta och hjälpa till lite. Hoppas alla har en bra helg och inte blåser bort i stormen. I morgon kommer Pluttisen hem! Längtar sååååå! =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0