Fredag~

Natten har varit ganska jobbig. Va vaken två timmar i natt för Anton hostade så mycket. Han skulle tvunget ligga i min säng vilket jag kan förstå men jag är så rädd att han ska trilla ner eftersom jag inte har sängen mot en vägg så jag kan inte sova när han ligger där. Vid halv fyra kunde jag i alla fall lägga honom i hans egen säng.

Det blir nog ingen vårdcentral idag. Det får bli dagis istället. Anton har knappt hostat något nu på morgonen så jag tror att hostmedicinen bara bahövde lite tid på sig att komma igång. Han har ju ingen feber så det finns egentligen ingen anledning att oroa sig. Man blir ju bara så uppstressad för minsta lilla nu när det är som det är med dödsfall hit och dit.

Hörde på nyheterna igår att i skåne kommer vaccinationerna komma igång nästa vecka om allt går som det ska. Då är det främst graavida, svårtsjuka och vårdpersonal som ska vaccineras. Sen kommer de ta enligt ålder. Yngst går först. Känns betryggande eftersom mamma sa igår att hon hade hört att barn mellan 1 och 2 antagligen inte skulle bli vaccinerade alls.

Nu måste jag göra mig i ordning så vi kommer till dagis i tid. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0